Sayfalar

18 Ocak 2013

Tarçınlı Cookie




"Hayat gidenlerle gelenlerin birbirine vedasıdır" demiş üstadın biri. Hergün nice vedalara şahit oluyoruz. Kimi zaman, gözucu ile okuyup geçtiğimiz satırlarda veya dinlediğimiz bir haberde rutin bir şekilde...Kimi zaman ise, uzunca düşündüren, hüzünlendiren...İnsanın içine işleyen...Tanımak gerekmiyormuş meğerse. Gözünün içine bakıp konuşmadığı, hatıralarının olmadığı birine, insan ardından üzülmezmiş gibi geliyor. Oysa bu sefer öyle olmadı. Hiç tanımadığım, gözlerinin içine bakarak konuşmadığım biri daha veda etti. Hayat işte diyemedim. Belki enerjisi bu kadar yüksek, herşeye rağmen hayata bu kadar güzel bakıp, gülümseyen biri olduğu için, belki de  hem tanımadığım halde bu kadar aşina olduğum için, kendimden birşeyler eksilmiş hissettim bugün. Bir  yandan yaşlanıyor muyum acaba diye de sormadan da edemedim. Gelenlere daha çok sevinip, gidenlere daha çok üzülmeye başladım.Üstelik bunun için, onların hayatınızda olması gerekmediğine karar verdim. Mehmet Ali Birand'a ben de kendimce veda etmek istedim. Güleç yüzlü bir insan daha hayatımızdan eksildi. Geçenlerde müzesini gezdiğim Burhan Doğançay da terketti bizi. Kelimelere sığmaz, o çok değerli insan...Mekanları cennet olsun!

Bu  kasvetli günde, tatlı birşeyler paylaşmak benim için de iyi olacak hiç şüphesiz. Hele uzunca bir zaman da yazamamışken...Fotoğrafsız bir tarif vermedim şimdiye kadar, teknik bir sorun oluştu şu anda, düzeltebilirsem bilahare ilave edeceğim.

Malzemeler;
-110 gr. tereyağı
-140 gr. esmer şeker
-2 yumurta
-170 gr. un
-yarım paket kabartma tozu
- 1 çay kaşığı tarçın

Yapılışı:

* Tüm malzemeleri karıştırıp, yumuşak bir hamur elde edin.
* 15 dk buzdolabında beklettikten sonra, merdane ile yarım cm kalınlığında açın.
* Yuvarlak bir kalıp veya bardak yardımı ile yuvarlak parçalar elde edin.
* Yağlı kağıt serili tepsiye dizip, üstü hafif kızarıncaya kadar pişirin.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder