Sayfalar

19 Eylül 2012

Evde Et Suyu ( Bulyon) Yapımı


Herkese günaydın , bugün güne oldukça erken başladım. Ve bu saatte ne kadar çok iş ürettiğime kendimde şaşırdım. Elif ve babişko erkenden gidince güzel bir kahvaltı ardından tüm evin işleri bitti. Dünden karar vermiştim. Kendi bulyonumu yapmak için kolları sıvadım. Dün pazardan aldığım sebzeleri ve tavuğumu bir güzel düdüklüde kaynattım. Suyunu süzdüm. Cam kaplara bir güzel yerleştirdim. Soğuduktan sonra deepfreeze kaldırdım. İçine neler mi koydum ?



- İki adet kereviz
- 2 adet pırasa
- 1 adet orta boy soğan
- 5 adet tavuk baget
- 2-3 dal maydanoz
- 1 adet havuç
- 2 diş sarmısak
- Baharat demeti ( Kurutulmuş enginar , biberiye , kekik , defne )
- Tane karabiber
- Himalaya tuzu


Normalde bulyon zaten kullanmıyorum. Ama evde olan tavuk veya kemikli eti,  mevcut sebzelerle kaynatıp, hemen kullanıyordum. Kasabınızdan bu iş için özellikle ilikli kemikli bir dana eti veya yine kemikli tavuk eti isteyebilirsiniz. Benim bugün tavuk bagetlerim vardı onları kullandım.

Süzdükten sonra kalan sebzeleri de, püre yapıp, hemen bir çorba karıştırdım. Tavuk bagetleri de didip içine ilave ettim. Harika bir çorba oldu. Şimdi de Göztepe organik pazarı için yola koyuluyorum. Bakalım neler alacağım? Sağlıcakla kalın!!   :)))


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder