Sayfalar

14 Mayıs 2012

Vişneli Çikolatalı Muffin


Birileri sorsa , " En büyük mutluluk nedir ? " diye , şüphesiz anne olmak derdim hemencecik . Katıksız sevginin başka bir adı yok çünkü...Ne kadar büyürse büyüsün , büyüdükçe de ,  ne  kadar başına buyruk olmak isterse istesin , benim minik bebeğim hala...Geceleri uyurken , yanaklarını  , mis saçlarını kokladığım en büyük aşkım . Bu sözlerime babacık alınmıyor biliyorum ,  onun için de öyle çünkü...

Sadece sembolik bir gün olsa da , yine de kendini özel hissettiren bir gün " Anneler günü " . Bu vesileyle , en büyük kalbe sahip tüm sevgi dolu annelerin bu anlamlı gününü bir kez daha kutluyorum.

Bu  muffinleri cuma günü yapmıştım . Haftasonu Elif'le arkadaşı için . Onlar afiyetle yerken , bana fotoğraflarını çekmek düştü.



Malzemeler ;

- 230 gr. elenmiş un
- 110 gr. toz şeker
- 50 gr. kakao
- 120 ml. süt
- 2 adet yumurta
- 90 gr. eritilmiş tereyağı
- 1 paket kabartma tozu
-  12 adet vişne (dondurulmuş)
- 12 adet  para bitter kuvertür

Yapılışı ;

- Önce şekerle yumurtaları 2-3 dk. karıştırın.

- Ardından sırayla sütü ve tereyağını ilave edin.

- En son elenmiş unu ve diğer kuru malzemeleri ilave edip , karıştırın. Bu aşamada , kullandığınız unun su çekme miktarına göre , süt ilavesi yapabilirsiniz.
- Karışımı muffin kaplarına boşaltın.



- En son üzerlerine vişne ve çikolatayı ,  içe doğru bastırarak yerleştirin.

- Önceden ısıtılmış fırında 170 C de , fırının pişirme ayarına göre 20-25 dk. pişirin.

- Soğumaya bırakıp , servise alın . Afiyet olsun ! 







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder