Sayfalar

1 Şubat 2012

Cevizli Ekmek


Soğuk !!! Çok soğukk... Havanın buz kestiği şu günlerde , hafızamdaki sis perdesini araladım biraz . Çocukluğuma gittim. Nur yüzlü ninem düştü aklıma . Hayal meyal bir siluet . Minicik bir beden ve incecik ... O incecik bedeni , zor ayakta tutar gibi bacaklar . Bastonu yardım ederdi , o narin bacaklara , o zarif vücudu taşımak için .  Zayıf ve buruşuk eller ... Minicik beynimde hiç unutamadığım koca kapkara gözlük . Kalın çerçeveli . Ya bakışları ? Yaşadığı ahşap evinden , tarlasından , çoluk çocuğundan başka dünyası olmayan , o mutlu ve sevgi dolu bakışlar . Ve yataktan kalkamadığı o günler...Sonra birdenbire film koptu . Benden de birşeyler kopmuştu . Ancak bunu çok sonraları anlayabildim . Karanlık ahşap merdivenlerden çıkmamıştım bir daha . Defalarca izlemiştim ninemi buğday öğütürken değirmende . Bir daha izleyemedim . Odun fırınında yine pişti ekmekler,  ama ben o mis kokuyu bir daha hissetmedim . İsmimi söyleyemeyen o minik , ama dev kadın yoktu artık ! Anneciğimin büyükannesi ve benim canım ninem...

Şu an mutfağımdayım . Düşüncelerden kurtulup büyük marketlerde satılan tam buğday ekmeği ile ekmek mayaladım . Çok fonksiyonlu akıllı fırınımda  pişirdim . Telefonumdan internete bağlanıp haberlere ve maillerime baktım . Aklıma düşenleri , aklımdan çıkarmaya çalışarak...



Malzemeler :

- 1,5 bardak beyaz un
- 1,5 bardak tam buğday unu
- 1 tatlı kaşığı tuz
- 1 tatlı kaşığı instant kuru maya
- 1 yemek kaşığı tereyağı
- 1 yemek kaşığı zeytinyağı
- 1 bardaktan bir parmak fazla oda sıcaklığında su
- 1/2 bardak iri çekilmiş veya dövülmüş ceviz

Yapılışı :

- Büyükçe bir cam kaba unları eleyerek alın. Tuzu ilave edin. Ortasını açarak oda  sıcaklığındaki mayayı , tereyağını ve suyu  ardından zeytinyağını ilave edin .

- Hamuru 8-10 dk boyunca yoğurun. İyice özdeşleştikten sonra üzerini nemli bir bezle örtüp 1 saat kadar mutfağınızın ılık bir yerinde bekletin .

- En son cevizleri de ilave edip yoğurarak yuvarlak somun şeklil verin . Unlanmış tepsiye alıp 45 dk-1 kadar daha mayalanmaya bırakın.

- 200 C de , yaklaşık 30 dk. ( fırınınızın pişirme hızı önemli ) pişirin .








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder