Sayfalar

18 Kasım 2011

Vişneli Kurabiye


Hafta başında koşturma ile geçen ilk dört günün ardından bugünü kendime ayırdım . Avare bir şekilde dolandım evin içinde . Elif okula gidince acele etmeksizin , keyif çayımı içtim . Kitap okudum saatlerce . Rutin işleri büyük bir haylazlıkla ağırdan alıp , notebookum önümde yayıldım . Geçen yazın ardından onun da günlüklerini tutmaya başladım . Bundan sonraki postlarımda göreceksiniz.  Film izledim . Bir iki dedikodu telefonu , ardından ... Mutfaktan gelen mis gibi kokular...



Malzeme ;

-  300 gr. tereyağı ( oda sıcaklığında )
-  250 gr. tozşeker
-  1 yumurta
-  125 gr toz badem veya fındık tozu
-  Aldığı kadar un
Yapılışı ;
-  Tereyağı ve şekeri bir kabın içinde karıştırıp yumuşatın.
-  Yumurtayı ekleyip , karıştırmaya devam edin.
-  Diğer malzemeleri de ekleyip , kulak memesi yumuşaklığında bir hamur hazırlayın.
-  Üzerini streçleyip , yarım saat buzdolabında dinlendirin.
-  Hamuru dolaptan alıp , ceviz büyüklüğünde parçalar alın .
-  Çay tabağı büyüklüğünde elinizle açıp , içine vişneyi koyup kapatın. Yuvarlak bir şekil verin.
-  Önceden ısıtılmış fırında 160-170 derecede , fazla kızarmadan pişirin.
-  Tepsileri fırından çıkarıp , soğuduktan sonra , isterseniz üzerine pudra şekeri dökün.
-  Afiyet olsun !


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder