Sayfalar

5 Kasım 2011

Arası Elmalı Kek


Son zamanlarda içimden hiçbirşey yazmak gelmese de , kasvetli ruh halinden sıyrılıp , daha çok dayanışma ve birlik olma zamanı şimdi . Özellikle bayram arifesi şu günlerde ihtiyacı olanlara yardım elimizi uzatarak , bir yüzü daha güldürmek kadar insanı mutlu eden bir şey olabilir mi acaba ?

Bu keki geçen hafta Gamze Bursa'nın  450 gr. kitabından yapmıştım , ancak şimdi yazabiliyorum. Aslında bayram için yaptığım güzel tatlılar var ama resimlerini çekip sonra girebileceğim.

Tarif şöyle ;



Malzemeler ;

*  3 küçük kırmızı elma
*  5 çorba kaşığı tozşeker
*  1,5 tatlı kaşığı tarçın
*  125 gr. oda sıcaklığında margarin
*  2,5 su bardağı un
*  3 çorba kaşığı yoğurt
*  1 çay kaşığı karbonat
*  1 tutam tuz

Yapılışı ;

*  Elmaları rendenin iri tarafı ile rendeleyin. Tozşekerin 3 kaşığı ile tarçını ilave edip karıştırın. Ben elmaları sulanma riskini düşünerek 2-3 dk. ocakta çevirdim. Bu yüzden belki 3 değil 4 elmadan yapsaydım , sanırım daha iyi olurdu.

*  Tozşekerin kalan 2 kaşığı ile diğer malzemeleri ilave edip , hamuru hazırlayın.

*  Hamurun yarısını bir kenara ayırın.

*  Diğer yarısını yağlanmış kek kalıbına yayın.

*  Üzerine elma karışımını yerleştirin.

*  Kalan hamuru da merdane ile açarak en üste koyun.

*  Önceden ısıtılmış fırında (180 derece) , üzeri pembeleşinceye kadar pişirin.

*  Soğuduktan sonra pudra şekerini serpin.

* Afiyet olsun!!








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder