Sayfalar

24 Kasım 2011

Patlıcan Musakka

İlk evlendiğimiz yıllarda , sevgilim ağzına patlıcan sürmezdi . Benim gibi patlıcan canavarı biri için enteresan bir durumdu tabii . Ancak nasıl olduysa , zamanla bu durum 180 derece değişti . Serdar benden daha çok patlıcan düşkünü biri oluverdi . Sonuçta , artık ailece seviyoruz patlıcanı . Esasında bir de sevgili kayınvalidemin elinden yemek lazım . Onun karnıyarık  , patlıcan salatası veya musakkası olduğu zaman benim için akan sular durur. Ben de kendimce yapıyorum işte.


Malzemeler ;

- 6 adet orta boy patlıcan

- 400 gr. orta yağlı kıyma

- 3 adet orta boy soğan

- 2 adet olgun domates (kesinlikle sezon domatesi olmalı . Ben yazın rondodan geçirip poşetleyip , deep-freez'e koyduğum domatesleri kullanıyorum kışın .Üzeri için , chery domates olabilir belki )

- 1/2  tatlı kaşığı biber salçası

- 1/2 demet maydanoz

- 1 diş sarımsak

- 2 adet sivri biber

-tuz , karabiber , pulbiber

Yapılışı  ;

-Patlıcanları alaca soyup , enine doğrayın ve tuzlu suda biraz beklettikten sonra , yıkayın ve suyunu süzün. Havlu kağıtla iyice kurulayın.

- Patlıcanların ön pişirme işini , iki şekilde yapabilirsiniz . Birincisi ; ya  fırının ızgara gözünü açarak hafifçe çevirmek veya annelerimizin usulü tavada kızartmak. Ben normalde , light şeklini tercih etsem de , bu sefer hafifçe kızarttım.

-  Başka bir tavada soğanları ince dilimleyin . Sırayla sarmısak ve doğranmış biberleri ve kıymayı  ilave edin. Pişene kadar kavurun. Domatesi , salçayı ve baharatları ilave edip , birkaç dakika pişirin .

-Ardından bir çay bardağı sıcak su ilave edin. Fırın kabına dizdiğiniz patlıcanların üstüne dökün. Üzerine doğranmış maydanozları ilave edip , fırına verin .

- 200 derece fırında 10-15 dk pişirin. Afiyet olsun !!









1 yorum:

  1. Çok severim nefis görünüyor ellerine sağlık afiyetler olsun.

    YanıtlaSil