Sayfalar

9 Ekim 2011

Ayvalık'tan Yöresel Bir Tat



Her sene canım annecim ve babacığımı görme bahanesi ile de olsa gitmekten inanılmaz zevk aldığımız yer orası. Cunda'nın rakı-balık-roka üçlüsünden , sokaklarında yürürken her defasında kokusuna dayanamayıp alınan lokma tatlısından , Burhaniye pazarından  vazgeçemediğimiz yer orası. Misler diyarı bir yer. Tarladan sebzemizi ellerimizle topladığımız tek  yer. Vazgeçmek zor yani...

Bu yaz ( henüz kış gelmediği için halen bu yaz diyorum ) Karaağaç pazarından bir teyzeden almıştım ; " Kurutulmuş sebzeler " . Ben patlıcan , domates, kabak ve iki çeşit biberden bir karışım aldım.  Nasıl yaptıklarını sormayı da ihmal etmedim tabi ; Çok basit kaynar suya atıp yumuşayana kadar haşlanıyor . Sonra , zeytinyağı ile tavada çevrilip servis tabağına alınıyor. Üzerine sarmısaklı yoğurt ve kırmızı biber. Bu kadar .

Benim için , yazın teknede taze sebze bulamadığım anlarda kurtarıcım oldu. Lezzeti de gayet güzeldi doğrusu...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder