Sayfalar

17 Mayıs 2011

Kaymaçina

Güneşin şirin şirin göz kırpmaya başladığı keyifli bir haftasonu yaşadık . " Bu sene bunları giymek nasip olacak mı  acaba? " dediğim ince kıyafetler ve sandaletlerimi giymiş bir vaziyette dolaştım. Pazar günü de ayrı anlamlıydı , benim ve diğer blogger'lar için. "5.Blogger buluşması" vesilesi ile pazar kahvaltısında idik Fenerbahçe'de. Bol sohbetli , neşeli ve sıcacık bir buluşma oldu. Emeği geçen arkadaşlara teşekkür az bile kalıyor! Çok uğraşmışlar sağolsunlar...İşte benim haftasonum böyle geçti.

Bugün yine kayınvalidemin, onun da kendi kayınvalidesinden öğrendiği , Arnavut kökleri olan bir tatlı tarifi vereceğim.Aynı tarifi krem karamel gibi uygulamak ta mümkün Ben.küçük karamel kaplarında denedim.Ama resmini çekemediğim için , bundan bilahere söz edeceğim.



Tarif şöyle;

Malzemeler ;

- 1 litre süt
- 7 yumurta
- 2 bardak tozşeker ( yarım bardağı karamel için)

Yapılışı;

- Öncelikle yarım bardak tozşekere 6-7 yemek kaşığı su ilave edip, orta hararetli ateşte hızlıca ve sürekli bir şekilde karıştırın. Rengi değişmeye başladıktan 2-3 dk. sonra ocaktan alın. Bunu tatlıyı yapacağınız,  fırına girebilecek bir kaba kaşık ile boşaltın ve soğumaya bırakın.
- Bir yandan sütün içine tozşekeri ilave edip karıştırın.
- Bu muhallebiyi soğuyup sertleşen karamelin üzerine döküp , önceden ısıtılmış fırına verin.
-180 derecede yaklaşık, yarım saat yeterli oluyor.
-Fırından çıkardığınız tatlıyı soğuduktan sonra buzdolabına kaldırın.Birkaç saat sonra servise hazır.Afiyet olsun!... :))

1 yorum:

  1. İlk defa görüyorum bu tatlıyı, ne cahilmişim. Acaba tatlandırıcıyla yapılabilir mi?

    YanıtlaSil