Sayfalar

30 Nisan 2011

Mısır Gevrekli Kurabiye

Uzuunn bir zaman oldu yazmayalı.Yazamayalı daha doğrusu.Özlemişim sayfamı , yazmayı , birşeyler paylaşmayı...Paylaşacak daha çok şey var zaten.Anlatacaklarımız bir hayli fazla...İlkbaharın pek nazlanarak geldiği şu günlerde , günlük koşturmalar esnasında en büyük zevkim mutfakta birşeyler yapmak. Yoğurduğum hamur , elimde stres topu misali. Onu yoğurdukça mutlu oluyorum. Güneşli günleri beklerken yapılabilecek engüzel şey...Kuzey ülkelerindeki insanları düşündüm bir an. Aylarca güneşin doğmadığı günler.Çok zor olmalı. Yok düşünemedim aslında.Düşünmek bile depresif birşey...Evet güneş biraz nazlansa da , birkaç güne penceremizden sızan o parlak ışığa uyanacağız.Yuppi diyen küçük bir çocuk edasıyla...
Bu kurabiyeyi Beyaz Fırın'ın kitabındaki tariften yaptım. Evdeki kurabiye canavarları pek beğendi...Hatta abarttım bu aralar ,  birkaç kez üst üste yaptım. Tarif şöyle;



Malzemeler:

- 150 gr oda sıcaklığında tereyağı (3/4 su bardağı)
-100 gr tozşeker ( 1/2 su bardağı)
-1 adet yumurta
-100 gr kuru üzüm ( 1 su bardağı)
- 180 gr un ( 1,5 su bardağı)
-120 gr mısır gevreği (4 su bardağı)

Yapılışı:

-Derin bir kabın içine tereyağı ve tozşekerini koyup mikser veya karıştırma teli ile karıştırın.
-Yumurtayı ilave edip 1-2 dk. daha karıştırın.
-Diğer malzemeleri de ilave edip, yoğurmadan 1-2 dk. karıştırarak hazırlayın.
-Yağlı kağıt koyduğunuz tepsiye kaşıkla aralıklı olarak dökün.
-Önceden ısıtılmış fırında 15-20 dk. pişirin (Ben 15 dk. pişirdim)
-Soğuduktan sonra servise alın.Afiyet olsun....   :)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder