Sayfalar

1 Mart 2011

Yulaflı Hindistancevizli Bisküvi

Havaların oldukça soğuk gittiği şu günler;  film, kahve ve battaniye günleri...Pencerecen dışarıya baktığımızda kar görebilseydik daha da hoş olurdu ama ne yapalım. Bu arada okumayı tasarladığım kitaplar bir yanımda,  denenmeyi bekleyen tarifler diğer yanımda.Yapılacak iş çok anlayacağınız. Geçen gün Martha Day'ın bir kitabını almıştım.Gözüme kestirdiğim birçok tarif var. Bu bisküvi ile başladım.Tarif aşağıda;



Malzemeler:

-170 gr. ince kıyılmış yulaf
-85 gr. hindistancevizi
-225 gr. tereyağı
-115 gr + 2 tatlı kaşığı pudra şekeri
-55 gr. esmer şeker
-2 yumurta
-4 tatlı kaşığı süt
-1 tatlı kaşığı vanilya
-115 gr. un
-1/2 tatlı kaşığı karbonat
-1/2 talı kaşığı tuz ( ben yarım çay kaşığı koydum)
-1 tatlı kaşığı tarçın

Yapılışı:

- Fırını 180 derecede ısıtıp yulaf ve hindistan cevizini önden 8-10 dk pişirin.Arada bir karıştırmayı ihmal etmeyin.



- Tereyağını şekerle krama haline gelene kadar karıştırın.Yumurtaları ekleyin.Sonra sütü ve venilyayı ekleyin.
- Kuru malzemeleri de eleyerek ilave edin.
- En son ön pişirme yaptığınız yulaf ve hindistancevizini ekleyin.
- Tarifte; hamurdan kaşıkla parçalar alıp, tepsiye diziyordu ama ben hamuru ince bir katman olacak şekilde 2 tepsi halinde pişirdim. (8-10 dk.)
-Soğuduktan sonra keserek servise alın.
- Afiyet olsun!...  :)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder