Sayfalar

21 Ocak 2011

Sütlü Mısırlı Patates Çorbası


Şimdilik karsız bir kış geçiriyor olsak ta, bu soğuk havalarda çorbasız bir sofra düşünemiyorum.Sıcacık, mis kokulu çorba insanın içini ısıtıyor.Biz ailecek çorba ile yemeğe başlamayı seviyoruz doğrusu.Ama ben daha çok hazırladığım et suları ile pişirdiğim sebze çorbalarını tercih ediyorum.Çocukluğumda içtiğim tarhananın lezzetini unutmuş değilim ama, anneciğimin yaptığı tarhana olursa, yine onun yaptığı misler gibi ev salçası ile yapıyorum ancak.Sebze çorbasını tercih etmemin bir sebebi de; maalesef sebzeyi çok sevmeyen Elif...Bu şekilde telafi etmeye çalışıyorum ben de. Patates genelde kimsenin pek hayır diyemediği bir lezzet. Kızartması, salatası, garnitürü, çorbası...Evir çevir hepsi ayrı güzel. Şimdi size benim yaptığım şekli ile çorbasının tarifini vereceğim.Ölçüler değiştirilerek,  miktar ayarlanabilir tabi.

Malzemeler:

- 4 orta boy patates
- 1 orta boy soğan
- 3 su bardağı önceden hazırlamış olduğunuz et veya tavuk suyu
- 1 su bardağı süt
- 1 su bardağı su
- 1 silme çorba kaşığı un
- tuz
- tane karabiber, toz kırmızı biber

Yapılışı:

-Patates ve soğanları küp küp doğrayın ve 1 su bardağı su  ile  tencereye koyun ve 6-7 dk. kaynatın.
-Yumuşayan sebzeleri el blendırı ile püre haline getirin.
-Unu ilave edin, malzemeye iyice yedirin.Gerekirse blendır ile 1 dk karıştırın.
-Et suyunu ve sütü ilave ederek kaynatmaya devam edin.
-Bu arada kaynama işlemi başlamadan tuzu ve baharatları ilave edin.Karabiberi her zaman değirmenden geçirip kullanın.Toz olanı mümkün olduğunca tercih etmeyin.
-Sütlü olduğu için fazla kaynatmayın.1-2 dk yeterli.
-İsterseniz tereyağında kızdırılmış kırmızı biber ile, isterseniz kıtır ekmek ile veya sadece baharat ile servise alabilirsiniz.Ben ben bu sefer mısırlı tercih ettim.Çok güzel oldu.  :)
-Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder