Sayfalar

1 Kasım 2010

Elmalı Zencefilli Kek

10 gün kadar önce döndüğüm Paris seyahatinden dönünce 1 hafta hasta yattığımdan, yazacak şeyler de birikti haliyle.Tabii bir sürü tarifte var sırada bekleyen.Ayağa kalktığım zamanlarda gözümü mutfakta açtım klasik. Ama, bazılarının fotoğraflarını çekemedim. Olsun, onları da bilahere ilave edeceğiz velhasıl. Geçen gün yine bir kek denemesi yaptım.Evdekiler pek beğendi. Bir sürü iltifatlar falan...Kadın kısmının egosunu biraz şişirmek gerekiyor bence...  ( Veya benimkini mi acaba?? :)) Ha ha ha...) Neyse, yeni haber şu ki : Yemek yapmayı olduğu kadar gezmeyi  de pek seven zatialim, fotoğrafçılığa merak saldı.Nasıl mı oldu? Uzuunn zamandır merak ettiğim bir konu olmakla beraber, Hırvatistan'da Melih Abi'nin çektiği fotoğrafları görünce, "ben bu işi öğrenmeliyim" dedim. Sağolsun bir arkadaşımın da teknik desteği ile güzel bir Nikon SLR Makina aldım.Tahmin edeceğiniz üzere, bir de kursa başladım.Gelişmeleri elbette paylaşacağım!

Tabi bu arada; yeni makinem ile Paris'te çektiğim birkaç fotoğrafı paylaşacağım sizinle.Kurs öncesi olduğu için, henüz pek birşeyini bilmiyordum.Olduğu kadar dedim, ve sonuçlar aşağıda; (Tarifi unuttum sanmayın sakın!! Az sonraa...:)



Auguste Rodin Müzesinin bahçesi çok keyifliydi...



Hotel Biron...Rodin 1908'de bu evde yaşamaya başlamış, ölümünden sonra da müzeye çevrilmiş.








Herkesin derdi başka tabii...:) . Ne şirin bir köpekçik değil mi?











Loire Valley'deki şatoları çok merak ediyordum.Bunlardan bazılarını görme imkanı buldum.İlki ;Chateau Chenonceau


Chateau Cheverny..




Şirin Cheverny bir sokağı...


Rönesans devri Fransız mimarisinin en önemli eserlerinden biri olan Chambord şatosu...Eski Blois kontları tarafından av köşkü olarak inşa edilmiş ve I.François tarafından genişletilmiş.








İstanbul'da da bir şubesi açılan meşhur Laduree ve muhteşem makaronları...






1500 fotoğraftan seçtiklerim bunlar.Şimdi tarifi versem iyi olacak sanırım :



Malzemeler;

- 3 adet yumurta
-1 su bardağı esmer şeker
-3/4 su bardağı zeytinyağı
-1 su bardağı süt
-1 büyük boy  rendelenmiş elma
-2.5 bardak kepekli veya tam tahıllı un
-1 çay kaşığı zencefil
-1 tatlı kaşığı tarçın
-1 fincan dövülmüş fındık
-1 paket kabartma tozu

Yapılışı ;

-Önce şeker ve yağı karıştırın.
-Yumurtaları ekleyip karıştırmaya devam edin.
-Sütü ve ardından diğer malzemeleri ilave edin. En son fındık ve rendelenmiş elmayı koyup, yağlanmış kalıba boşaltın.
-Önceden ısıtılmış fırına koyup, yaklaşık 35 dk. pişirin.Tabii bu noktada hep yinelediğim şey, fırınınızın pişirme ayarı.Sanırım en iyisi , kürdan testi ile kontrol yapmak.Önemli bir dipnot: Elmadan dolayı hafif nemli bir kek oluyor.Yemesi çok keyifli.
-Ilıdıktan sonra, yanında güzel demlenmiş bir çay ile servis yapın.Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder