Sayfalar

14 Nisan 2010

Minestrone Çorbası

Bu çorbayı uzun zamandır denemek istiyordum.Çünkü İtalya'ya her gittiğimde iştahla tattığım bir lezzet. Uygulama Anne Willan'ın tarifinden.Ancak miktar olarak oldukça fazla bir çorba oluyor.Tarifteki miktarlarları azaltabilir veya kalabalık bir misafiriniz geleceği zaman yapabilirsiniz.

Not: Bu arada ufak değişikliklerle, bu çorabayı Fransızların meşhur Pistou çorbasına çevirebilirsiniz.Pişirirken bezelye ilave etmeyin, piştikten sonra da, zeytinyağlı,parmezanlı kızarmış ekmek dilimi ile servis yapın.Afiyet olsun!   :))



Malzemeler:

-175 gr. kırmızı barbunya fasulyesi
-175 gr. kuru fasulye (Ben bunu ilave etmedim)
-125 gr. rigatone makarna
-175 gr. börülce
-3 adet havuç
-3 adet patates
-1 adet orta boy kabak
-175 gr. ayıklanmış bezelye (Taze ya da dondurulmuş.Ben dondurulmuş kullandım.)
-Tuz ve biber
-2 litre su (10 su bardağı)

Pesto Sos İçin:

-2 adet orta boy domates
-1 demet taze fesleğen
-4 diş sarmısak (Ben 2 diş kullandım)
-1 çay kaşığı tuz
-175 ml (3 kahve fincanı) zeytinyağı

Yapılışı:

-Fasulyeleri bir gece önceden suda bırakın ve haşlayın.Fasulyeler yumuşamış olacak ama tamamen pişmeyecek.
-Börülcelerin uçlarını kırın birer cm'lik parçalara bölün.
-Havuç,kabak ve patatesleri de küp küp doğrayın
-Havuç ve börülceyi de ayrı bir kapta beş dakika kaynatın.Ama haşlama sularını atmayın.
-Rigatone makarnayı da az suda haşlayın.Ama kesinlikle fazla yumuşamayacak.Aksi takdirde lapa olur.5 dk iyi oluyor.
-Şimdi makarna hariç tüm malzemeyi genişçe bir tencereye alın.suyunu ilave edip sebzeler iyice yumuşayana kadar pişirin.Bu sırada pesto sosunu hazırlayın.
-Domateslern kabuklarını soyup çekirdeklerini çıkarın.Küp küp doğrayın
-Doğradığınız domatesi, sarmısak, fesleğen ve zeytinyağı ile birlikte rondoda püre haline gelene kadar karıştırın.Tadına bakıp tuz ve karabiber ilave edin.
-Pişen çorbaya önce haşladığınız makarnayı, ardından domatesli pesto sosunuzu ilave edin.
-Servis yaparken yeni rendelenmiş parmezan peyniri ve iki yaprak fesleğen çok yakışıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder