Sayfalar

29 Mart 2010

Osso Bucco

Şimdi vereceğim tarif gerçek bir İtalyan lezzeti.Özellikle Milano bölgesine ait bir tat ve bizim damak tadımıza da oldukça uygun.Baharatlar  harika bir rayiha veriyor! Yalnız eti alırken; iki parmak kalınlığında ve kemikli olarak almalısınız.Bu yemeği birkaç yıl önce Mutfak Sanatları Akademisi'nde öğrenmiştim.Yine ara ara müthiş zevkli eğitimlerine katılıyorum.Herkese tavsiye ederim!Benim öğrendiğim tarifte kereviz yoktu.Onu ben ilave ettim.Kereviz sevmeyenler ilave etmeseler de olur.Bu arada servis önerisi :yanında safranlı risotto...Artık pişirme zamanı geldi sanırım.(Tarifi 4 kişilik düşünerek veriyorum).




Malzemeler:
-4 adet dana incik.
-2 yemek kaşığı un
-1 adet kuru soğan
-50 ml. domates püresi veya 2 yemek kaşığı domates salçası
-100 ml beyaz şarap
-2 bardak önceden hazırlamış olduğunuz et suyu (Et suyu yoksa normal su da oluyor)
-Baharat demeti (taze biberiye, taze kekik,taze kişniş,defne yaprağı)
-Tane karabiber
-Orta büyüklükte bir kerevizin yarısı
-1 diş sarmısak
-1/2 demet maydanoz
-2 çay kaşığı limon rendesi.(Zestırla daha iyi oluyor)

Yapılışı:
-Etleri önce tuz ve karabibere ardından una bulayın ve kızgın tavada arkalı önlü kızartın
-Bir tencereyebeyaz şarabı ekleyin ve birkaç dk. kaynatın.
-Et suyunu (veya normal su),domates püresini (veya salça), kerevizi, baharat demetini, soğanı ilave edin.
-Bu karışım kaynamaya başlayınca etleri ilave edin.
-Kısık ateşte, yaklaşık 2 saat kadar pişiyor.
-Etler iyice yumuşayınca servis tabağına alın.
-Üzerine hazırladığınız gremolatayı (ince doğranmış maydanoz, sarmısak ve limon rendesi karışımı) serpiştirin.
-Afiyet olsun!   :)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder