Sayfalar

15 Mart 2010

Kış bitti bitiyor derken, kışa dair son fotoğraf karelerini vermek lazım.Geçen hafta kayak için gittiğimiz Sarıkamış'ta çektim.Telesiyejden bu kadar olabildi ama doğasını inanılmaz beğendim.Bir akşam Sarıkamış'ın içinde meşhur bir Kars yemeği olan "Tandır Kaz Çekmesi" yemeye gittik.Tandır yörede hemen hemen tüm evlerde oluyormuş.Kazın pişirilme şekli farklı olabiliyor anladığım kadarıyla.Çünkü bir yöntem kazın güneşte kurutulup tandıra verilmesi.Bir başka yöntem ise kazın haşlanıp tandıra veya taş fırına verilmesi.Bizim yediğimiz; -tabi kış şartları da sözkonusu- ikincisi idi.Genişçe bir tabağa bulgur pilavının üstünde servis ediliyor.Tadı  ise harikaydı.Kaz etinin bu kadar lezzetli olabileceğini hiç düşünmemiştim doğrusu...





Bir de kesme çorbasını tatma imkanı buldum.Otelin restoranında değil de yine yerel bir restoranda tatmayı tercih ederdim.Ama o da güzel bir Anadolu lezzeti tabii ki..Bu arada Kars kaşarı, gravyeri ve balını da unutmamak lazım.Gittiğimiz yerde gravyer kalmadığı için diğerlerini alabildik.Hayatımda yediğim en lezzetli kaşar idi.Kızım da çok sevdi hem balı hem peyniri kahvaltı soframıza inanılmaz bir lezzet kattı.Uzun lafın kısası, vatanımızın heryeri olduğu gibi Sarıkamış da cennet gibi bir yer.Ancak sohbet etme imkanı bulduğumuz bir köylünün, hayvancılık ve besicilik sektörünün yavaş yavaş nasıl öldüğü ve işsizlik sorunları ile ilgili anlattıkları içimi burktu.Üzülmemek mümkün değil tabi...Doğa ülkemize bu kadar cömert davranmışken, insanların burada işsiz ve aşsız olması insanı düşündürüyor.Neden bilmem bu noktada çalışabilir yaştaki genç nüfusun işsizlik oranını  yazmak istedim.Nedense??Aralık'2009 itibari ile %24 (kayıtllara giren)...Biraz daha yazarsam ülkenin ekonomik ve sosyolojik durumuna dair analizlere, belki göç sorununa dalacağım.Bunlar başka platformun konuları...Neyse biz mevzumuza geri dönelim; kar resimlerini aşağıda veriyorum.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder